استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

برشی از یک کتاب | پاسداری مداوم از نبی اکرم(ص)

  • ۴۹۵

اهمیت حفاظت از نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در نظر عبدالمطلب،در وصیت نامه او به ابوطالب آشکار‌ می‌شود. محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله)‌ هشت ساله بود که مرگ عبدالمطلب فرا رسید. رسم عرب وصیت به فرزند بزرگتر است، ولی عبدالمطلب بر خلاف این رسم عرب، ابوطالب را وصی خود قرار داد.

 

پرسش از استاد | قیام زیدبن‌علی

  • ۵۰۵

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: آیا می‌توان قیام زیدبن‌علی را توجیه و به آن مشروعیت داد؟

 

پرونده ویژه | تغییر تاکتیک دشمن برای مقابله با امام جواد(ع)

  • ۴۵۵

تا زمان شهادت امام رضا(ع) تلاش دشمن این بود که سازمان مخفی شیعه را کشف و نابود کند ولی پس از شهادت ایشان تاکتیک دشمن عوض شد. تصمیم گرفت به جای کشف سازمان مخفی شیعه، خود ائمه(ع) را تحت نظر بگیرد و وقتی دوازدهمین امام(ع) به دنیا آمد ایشان را نابود کند.

 

گفت‌وگو | تفاوت یهودیت نبوی با یهودیت متعصب سیاسی

  • ۴۸۸

مواجهه دنیای اسلام با یهودیت و صهیونیسم فقط سیاسی نیست بلکه تمدنی است و اگر مسلمانان به آن توجه نکنند ممکن است در چالش با صهیونیسم به مقابله‌های سیاسی یا نظامی اکتفا کنند و از ابعاد فرهنگی آن غافل شوند.

 

برشی از یک کتاب | نفوذی‌های یهود؛ عبدالرحمان بن عوف

  • ۶۴۰

خلیفه دوم علاوه بر عضو کردن عبدالرحمن در این شورا به او این اختیار را داد که اگر این شورا، در دو گروه سه نفره نظر متفاوتی داشتند، رای گروهی پذیرفته شود که عبدالرحمان در آن است.

 

پرسش از استاد | بدل سازی اهل‌بیت(ع)

  • ۴۸۱

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: یهود برای مقابله با اهداف ائمه(ع) چه تصمیماتی را اتخاذ کرد؟

 

گزارش | توطئه یهود علیه پیامبر(ص)

  • ۸۱۸

یهودیان طبق اطلاعاتی که داشتند، پس از عدم توانایی در سوء قصد نسبت به عبدالمطّلب، به سراغ فرزند وی، جناب عبدالله رفتند. طرح اولیه آن‌ها این بود که اگر بتوانند، نسل پیغمبر (ص) را به خودشان منتقل کرده و در آن‌جا از بین ببرند.

 

پرسش از استاد | امام سجاد(ع) و جریانات پیچیده

  • ۴۶۴

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: نقش امام سجاد(ع) در جلوگیری از سقوط جامعه اسلامی چگونه بوده است؟

 

پرونده ویژه | مقابله بنی‌اسرائیل با حضرت عیسی(ع)

  • ۶۳۲

بزرگ‌ترین مانع در مقابل ادعاهای بنی‌اسرائیل، انبیای الهی بودند. پیامبران با افرادی که با ابزار دین می‌خواستند به حاکمیت نامشروع دست یابند، مخالفت و مقابله می‌کردند. همین امر سبب شد که بنی‌اسرائیل، انبیا را پیوسته از سر راه خود بردارند، تا این‌که زمان حضرت عیسی(ع) فرا رسید.

 

 

برشی از یک کتاب | سیره امام حسین(ع) در زمان معاویه

  • ۴۹۹

در طول ۱۱ سال به قدری روایت‌های کمی از امام حسین(ع) نقل شده است که شاید از عدد انگشتان یک دست تجاوز نکند و هیچ سخنرانی علنی و یا گفتگوی آشکاری را نمی‌توان در این دوره خفقان از حضرت پیدا کرد.

 

یادداشت | عقاید مسیحیان صهیونیست

  • ۵۷۵

مسیحیان صهیونیست معتقدند که برای ظهور مجدد مسیح باید علائم ظهور را، که از جمله آن‌ها تشکیل دولت یهودی در سرزمین فلسطین است، فراهم کرد و در راستای این عقیده از اسرائیل و یهودیان به شدت حمایت مالی و سیاسی و عقیدتی دارند.

 

یادداشت | مؤلفه‌های دیکتاتوری پهلوی اول

  • ۴۹۲

رضاخان در طول سلطنت خود با زیرپا گذاشتن آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی، بساط پلیس سیاسی را در سراسر کشور گسترش داد. شهربانی، که طبق قانون ضابط دادگستری بود، به نیرومندترین ابزار در دست رضاخان برای ترور، اختناق و انواع جنایت‌ها تبدیل شد.

 

برشی از یک کتاب | دوری پیامبر(ص) از محیط مکه

  • ۵۹۹

اگر یهودیان از حضرت موسی(علیه‌السلام) نام شیردهنده(حلیمه) پیامبر آخرالزمان را پرسیده بودند، در هفته اول ایشان را می‌یافتند. تنها به دلیل ضعف اطلاعات یهود در این زمینه، یافتن محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ۵ سال طول کشید.

 

عکس نوشته | صفات مشترک تکفیری‌ها و یهودیان

  • ۶۰۹

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ سه صفتی که امروز در تکفیری‌ها می‌بینیم، اصالتاً برای یهودی‌هاست؛

پرسش از استاد | امیرالمؤمنین و تشکیل سازمان شیعه

  • ۴۷۱

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: اقدامات امیرالمؤمنین(ع) در مقابل جریان حاکم چه بود؟

 

گزارش | بنی‌اسرائیل در زمان حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع)

  • ۹۴۵

پس از وفات حضرت داوود(ع)، حضرت سلیمان(ع) جانشین شد و خداوند همه چیز را در تسخیر او قرار داد. بنی اسرائیل در ملک عظیمی که حضرت سلیمان(ع) داشت، نقشی نداشتند، ولی ادعای آن را داشتند. دوباره خدای متعال آن‌ها را به ملک عظیم مبتلا کرد تا آزموده شوند.

 

مهره‌های نفوذی یهود؛ عبدالله بن عمروعاص

  • ۹۵۸

عبدالله نیز متهم به یهودی بودن است. گذشته از اینکه او نیز از تیره بنی امیه است و پیش از این به تفصیل درباره رومی و یهودی بودن این تیره سخن گفتیم؛ شواهد دیگری نیز این نکته را تقویت می‌نمایند.

 

پرسش از استاد| تحریف تورات و انجیل

  • ۷۱۳

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: تحریف تورات و انجیل به چه معناست؟

 

گزارش | مأموریت موسی(ع) به بنی‌اسرائیل برای فتح قدس

  • ۵۴۵

حضرت موسی(ع) هم ابتدا، افرادی را برای جمع‌آوری اطلاعات، به قدس فرستاد و به آن‌ها فرمود: زمانی که از مأموریت برگشتید، اطلاعات جمع‌آوری شده را ابتدا به من بدهید. این افراد در جمع‌آوری اطلاعات، دچار ترس شدند و قبل از این‌که اطلاعات را به حضرت موسی(ع) بدهند، به رؤسای رده‌های خود منتقل کردند.

 

پرونده ویژه | دیدگاه مراجع تقلید درباره هولوکاست

  • ۶۷۹

غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند. البته هم ما چهارچوبهائی داریم، هم آن‌ها؛ آن‌ها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه‌ی هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم.

 

یادداشت | بازخوانی فتنه کوی دانشگاه

  • ۵۴۱

حوادث تیرماه ۱۳۷۸ به دلیل تشابهات فراوان به فتنه ۸۸ همواره به عنوان نقطه عطف برنامه‌ریزی ده‌ساله دشمن برای تلاش مستقیم جهت براندازی جمهوری اسلامی ارزیابی می‌شود. این رخداد مهم در تاریخ انقلاب هرچند به لطف خداوند متعال و مواجهه مدبرانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم انقلابی ناکام ماند.

 

گزارش | عکس‌العمل موسی(ع) در برابر فتنه سامری

  • ۷۶۲

حضرت موسی(ع) وارد اردوگاه شده، دید که گوساله را در میدان مرکزی گذاشته‌ و آن را عبادت می‌کنند. با این‌که قبلا از طریق وحی، به ما وقع پی برده بود، اما چون بین شنیدن مصیبت و دیدن آن فرق است، لذا از شدت خشم، الواحی را که در دست داشت، به زمین کوبید.

 

برشی از یک کتاب | مهره‌های نفوذی یهود؛ معاویة بن حدیج

  • ۶۱۹

در جریان ماجرای شهادت محمد بن ابی‌بکر در مصر وقتی معاویه بن حدیج به خاطر تشنه کشته شدن عثمان، آب را از محمد دریغ کرد؛ محمد او را «زاده زنی یهودی و ریسنده» خطاب کرد.

 

پرسش از استاد | دسیسه ابوسفیان علیه امیرمؤمنان(ع)

  • ۵۳۴

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ پرسش شما: چرا ابوسفیان به امیرمؤمنان(ع) پیشنهاد بیعت داد؟

برشی از یک کتاب | ذهنیت اشتباه از فعالیت‌های حسنین(ع)

  • ۵۱۵

نتیجه فعالیت حسنین(ع) را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: زمینه سازی حادثه کربلا و قبول آن از سوی جامعه. این فعالیت‌ها مقدمه و زمینه ساز حادثه عظیم عاشورا بود؛ حادثه‌ای که از سوی مردم پذیرفته شد و منشا و مبنای تحولات بعدی قرار گرفت.