استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

پرونده ویژه | دیدگاه مراجع تقلید درباره هولوکاست

  • ۶۱۶

غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند. البته هم ما چهارچوبهائی داریم، هم آن‌ها؛ آن‌ها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه‌ی هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ در اهمیت و ضرورت بحث از هولوکاست همین بس که حساسیت این موضوع در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا و تاکید فراوان و غیرمتعارف یهودیان و صهیونیست‌ها از این، به ظاهر واقعه تاریخی، یک اسطوره بزرگ و پرمنفعت برای یهودیان ساخته است. حساسیت این موضوع در نزد آنان به حدی است که در بسیاری از کشورها همچون استرالیا، فرانسه، سوئیس، کانادا، آلمان، رژیم صهیونیستی و اتریش علیه محققانی که به رد آن پرداخته‌اند قانون وضع شده است.

هدف از مطلبی که در پی می‌‌آید ابهام‌زدایی از ماجرای هولوکاست و طرح برخی از جوانب نکاویده این موضوع است که به اجمال مطرح خواهد شد.

جنگ جهانی دوم که از سال 1939 آغاز گردید و تا سال 46-1945 تداوم یافت، جنگی به مرکزیت اروپا بود که دیگر نقاط جهان را به مصائب خود مبتلا نمود. در این جنگ آلمان ناسیونال سوسیالیست (نازی) به همراه ایتالیای فاشیست و امپراطوری ژاپن مجموعه دول محور را تشکیل می‌‌دادند که در برابر آن‌ها فرانسه، انگلیس و چین (به همراه کشورهای شوروی و آمریکا که بعدا به آن‌ها ملحق شدند) مجموعه متفقین را تشکیل دادند.

در این جنگ خانمان‌سوز، تقریبا تمامی بخش‌های اروپا به همراه قسمت‌های مهمی‌‌از آسیا و آفریقا دستخوش جنگ و درگیری شد و آمار تلفات مستقیم و غیرمستقیم این جنگ از مرز میلیون‌ها نفر گذشت. در این جنگ بیشترین خسارت‌ها و تلفات متوجه آلمان، شوروی، ژاپن، چین و سپس دیگر کشورهای اروپایی گردید و در این میان کمترین میزان خسارات و تلفات را ایالات‌متحده آمریکا متحمل شد حال آنکه منفعت این جنگ بیش از همه به این کشور رسید.

ماجرای ادعایی هولوکاست به همی‌ن دوران از تاریخ اروپا باز می‌‌گردد و یهودیان مدعی‌اند که در طول سال‌های جنگ جهانی دوم دولت آلمان هیتلری براساس تفکرات ضدیهودی شخص هیتلر و نگاه نژادپرستانه حاکم بر شخصیتش، او ابتدا دستور جمع کردن یهودیان آلمان و دیگر کشور‌های تحت تصرف این کشور را به اردوگاه‌هایی خاص صادر نمود و پس از تجمع کردن یهودیان در این اردوگاه‌ها دستور کشتار جمعی آن‌ها را صادر نموده است.

در ادامه این متن به بررسی دیدگاه مراجع معظم تقلید درباره موضوع هولوکاست می‌‌پردازیم.

 

رهبر معظم انقلاب

غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند. البته هم ما چهارچوبهائی داریم، هم آن‌ها؛ آن‌ها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه‌ی هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می‌‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه‌ی پنداریِ تاریخی را انکار می‌کنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد - واقعی باشد - خیلی خوب، انکار یک حادثه‌ی واقعیِ تاریخی مگر جرم است؟ اگر برای کسی روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّی در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهای مدعی تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسی اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش می‌کنند؛ آن وقت به پیغمبر اعظم، به این انسان برجسته‌ی همه‌ی تاریخ، صریحاً اهانت می‌کنند، مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان را مورد توهین قرار می‌دهند، کسی حق ندارد به این اعتراض کند که چرا شما این کار را کردید!(1)

 

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

همواره در کنار بت‌پرستی مسئله خرافی نیز وجود داشته است که هم در آن زمان و هم در حال حاضر شاهد آن هستیم. آمریکایی‌ها و غربی‌ها دچار خرافات نوظهوری شده‌اند که هولوکاست یکی از این موارد است. غربی‌ها معتقدند هیتلر 6 میلیون یهودی را در آتش سوزانده است. آن‌ها مردم دنیا را مجبور کرده‌اند که این موضوع را بپذیرند و اگر کسی با آن مخالفت کند او را به زندان می‌‌اندازند و محاکمه می‌‌کنند.

هولوکاست یک مسئله خرافی است. حقیقت هولوکاست مشخص نیست و وقتی محققان کشورهای مختلف در این باره تحقیق و بررسی می‌‌کنند که آیا واقعیت دارد و یا اینکه یهودیان برای مظلوم نمایی این مسئله را درست کرده‌اند آن‌ها را دستگیر و روانه زندان می‌‌کنند.(2)

 

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی

هولوکاست دروغ بزرگ و بی دلیل صهیونیست‌ها است. اگر یک فیلسوف و محقق آن را بررسی و رد کند، محکوم می‌‌شود. آزادی را غرب برای بی دین نمودن جامعه و مردم ایجاد کرده است، همین هولوکاست و عدم اجازه تحقیق و محکومت فرد به خاطر دروغ دانستن آن، نمونه ای از دروغ بودن ادعای آزادی در غرب است.(3)

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی

جریان هولوکاست با ابعادی که صهیونیست‌ها مدعی هستند، یک دروغ تاریخی و افسآن‌های است. به گفته کارشناسان و اسناد معتبر، در هنگام جنگ جهانی دوم در تمام اروپا نصف جمعیت مورد ادعای آن‌ها هم یهودی وجود نداشت،‌ حال چگونه شش میلیون انسان را در کوره‌های آدم‌سوزی از بین برده‌اند؟

چرا این مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان، هر محقق و نویسنده‌ای که بخواهد در این مورد تحقیق کند، دستگیر و زندانی می‌کنند؟ اگر راست می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهند تاریخ‌دانان درباره این حادثه بررسی و تحقیق کنند؟

به فرض این واقعه، در صورتی هم که صحت داشته باشد این کار را چه کسی کرده است؟ این کار به دست اروپایی‌ها صورت گرفته است و اروپا باید تاوان آن را بپردازد. پس چرا یک کشور اسلامی را اشغال کرده‌اید و مسلمانان را از خانه‌هایشان آواره کرده‌اید؟ اگر راست می‌گویند باید در برابر کسانی که این ظلم را انجام داده‌اند، بایستد. بررسی ابعاد این دروغ تاریخی موجب رسوایی بیش از پیش این غده سرطانی در منطقه خاورمیانه می‌‌شود.(4)

 

مرحوم آیت‌الله‌هاشمی‌‌شاهرودی

آیا اهانت به انسان‌های بزرگ و مقدسات جمعیت فراوانی از مردم جهان، مصداق آزادی بیان و رأی است؟ «روژه گارودی» اندیشمند فرانسوی در آثار خود، بدون اهانت و توهین هولوکاست را مورد تشکیک و سؤال قرار داده بود که محکوم و مجازات شد. این موضوع را نشانه واضحی بر دوگانگی سیاست آمریکا و همپیمانان غربی‌اش در برخورد با شعار آزاد بیان است.(5)

منابع؛

1 - https://b2n.ir/074409

2 - https://b2n.ir/919207

3 - https://b2n.ir/819186

4 - https://b2n.ir/457800

5 - https://b2n.ir/739308

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی