استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

یادداشت| نفوذی‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع)؛ عبدالله ابن کواء(بخش پنجم)

  • ۹۱۷

عبدالله ابن کواء در جنگ نهروان، شخصیت معنوی و امام جماعت خوارج بوده است. ولی پس از خطبه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به ظاهر توبه می‌کند. حضور ابن کواء به عنوان امام جماعت لشگر خوارج نشان می‌دهد معاویه نه تنها فرمانده نفوذی نظامی داشته بلکه مرجع تراشی نیز می‌کرده است.

یادداشت| نفوذی‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع)؛ شبث ابن ربعی(بخش چهارم)

  • ۸۱۵

شبث ابن ربعی به عنوان نفوذی معاویه در حکومت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، وظیفه ایجاد تفرقه میان امت اسلامی را داشته است. او حکمیت را بر امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) تحمیل می‌کند و فرمانده نظامی سپاه خوارج بوده است.

یادداشت| نفوذی‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع)؛ اشعث ابن قیس(بخش سوم)

  • ۹۸۸

ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج‌البلاغه می‌گوید: «کوفه علی ابن ابی‌طالب(علیه‌السلام) اگر به تنهایی مدنظر قرار گیرد فردی که پشت پرده تمام فتنه‌های این شهر بوده، اشعث ابن قیس بوده است.»

گفت‌وگو| مقایسه دوران امام حسن(ع) با وضعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران

  • ۸۱۲

ما با این همه امکانات و تجهیزات خودمان را با لشکر امام حسن(علیه‌السلام) مقایسه کنیم؟ این کاملا اشتباه است. فردی که چنین مقایسه‌ای انجام می‌دهد، در حال تحریف تطبیق تاریخ است. متأسفانه فردی که سال‌ها در زمان امام راحل حضور داشته و در اتاق‌های جنگ رفت‌وآمد می‌کرده، امروز این‌گونه در حال تحریف حقایق است.

یادداشت| نفوذی‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع)؛ مغیره ابن شعبه(بخش دوم)

  • ۹۰۷

مغیره ابن شعبه تئوریسین جبهه نفاق بوده است، به همین دلیل هزینه یک فتنه نمی‌شود. او در عصر حکومت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در شام حضور نداشته، بلکه در دل حکومت حضرت امیر(علیه‌السلام) و در مکه و طائف سکونت داشته است.

صوت سخنرانی‌ها| عوامل شکل‌گیری صلح امام حسن(ع) و تحلیل مسائل‌روز

  • ۷۰۴

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در سخنرانی وبیناری روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه سال 1400 به بررسی موضوع تاکتیک‌های عملیات روانی مؤثر در شکل‌گیری صلح امام حسن(علیه‌السلام) و تحلیل مسائل‌روز پرداخت.

یادداشت| نفوذی‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع)؛ مروان بن حکم(بخش نخست)

  • ۸۶۰

مروان ابن حکم به دنبال این بوده که با بالا بردن کشته‌های جنگ جمل، تهمت کشتار را به علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) بزنند.