استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

گفت‌وگو| مقایسه دوران امام حسن(ع) با وضعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران

  • ۷۳۲

ما با این همه امکانات و تجهیزات خودمان را با لشکر امام حسن(علیه‌السلام) مقایسه کنیم؟ این کاملا اشتباه است. فردی که چنین مقایسه‌ای انجام می‌دهد، در حال تحریف تطبیق تاریخ است. متأسفانه فردی که سال‌ها در زمان امام راحل حضور داشته و در اتاق‌های جنگ رفت‌وآمد می‌کرده، امروز این‌گونه در حال تحریف حقایق است.

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ چندیست که برخی از سیاسیون به ویژه رئیس جمهور برای توجیه مذاکرات خود با آمریکا دست به تحریف تاریخ زده و مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در وضعیت مشابه دوران امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) قرار دارد، از این‌رو باید صلح با دشمن را بپذیرد.

پایگاه تاریخ تطبیقی در گفت‌وگو با دکتر جواد سلیمانی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به بررسی این موضوع پرداخته که در ادامه متن آن را ملاحظه می‌کنید؛

 

تاریخ: استاد برخی از افراد شرایط جمهوری اسلامی ایران را همانند دوران امام حسن(علیه‌السلام) دانسته و بر مذاکره با دشمن تأکید دارند، تحلیل شما از این موضوع چیست؟

شرایط ما از چند جهت با شرایط دوران امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) متفاوت است. اکثریت امت آن زمان حقیقتاً جاهل بودند و ماهیت دشمن را نمی‌شناختند، به همین دلیل می‌گفتند باید با دشمن کنار آمد، در حالی که عصر ما این‌گونه نیست و اکثریت مردم ماهیت آمریکا را می‌شناسند.

وقتی آمریکایی‌های خبیث، حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند، این ملت ایران بود که فریاد انتقام سر داد، ملت ما چنین آمادگی دارد. البته ممکن است ملت به دلیل اطلاعات غلطی که برخی داده و اصطلاحاً ملت را شستشوی مغزی می‌دهند، به اشتباه بیفتد ولی در شرایط عادی، ملت دشمن را می‌شناسند و اهل استقامت در برابر دشمن بوده و هست.

ملت ما ملتی است که نه تنها حاضر است با دشمن برای دفاع از کشور در مرزهای خود مبارزه کند، بلکه حاضر است در کشورهایی همانند سوریه و عراق نیز جهاد کند. وجود این همه شهید مدافع حرم نشانگر چنین تفکری است.

کجای این ملت با ملت زمان امام حسن(علیه‌السلام) قابل مقایسه است؟ وقتی امام حسن(علیه‌السلام) از لشگریان خود می‌پرسند بجنگیم یا صلح کنیم؟ از گوشه گوشه لشکر فریاد می‌زنند ما زندگی می‌خواهیم.

حال اگر میان ملت ما فریاد زده شود که شما مقاومت در برابر آمریکا را می‌خواهید یا صلح را؟ مردم چه پاسخی خواهند داد؟ پاسخشان همان بود که در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم اعلام کردند. اکنون نیز همان پاسخ را خواهند داد.

 

تاریخ: آیا در حال حاضر امکانات و تجهیزات جمهوری اسلامی ایران همانند لشکر امام حسن(علیه‌السلام) است؟

تعداد و امکانات لشکر امام حسن(علیه‌السلام) با امکانات نظامی جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست. امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) اهرم فشاری نداشته‌اند که بتوانند با آن از دشمن امتیازی بگیرند و در برابر آن‌ها مقاومت کنند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران موشک نقطه زن دارد. اکنون ما می‌توانیم تمام ناوگان‌های نظامی دشمن را در خلیج فارس و مدیترانه با فاصله 1600 یا 1800 کیلومتر و سایت‌ها و پایگاه‌های ثابت جنگی آن‌ها را مورد هدف قرار داده و بزنیم، چرا که در تیررس ما هستند.

پهپادهای جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در فاصله‌های بسیار دور بدون این‌که تلفاتی بدهیم، اهداف دشمن را مورد هدف قرار دهد. این‌ها نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان است.

ما با این همه امکانات و تجهیزات خودمان را با لشکر امام حسن(علیه‌السلام) مقایسه کنیم؟ این کاملا اشتباه است. فردی که چنین مقایسه‌ای انجام می‌دهد، در حال تحریف تطبیق تاریخ است. متأسفانه فردی که سال‌ها در زمان امام راحل حضور داشته و در اتاق‌های جنگ رفت‌وآمد می‌کرده، امروز این‌گونه در حال تحریف حقایق است.

 

تاریخ: به نظر شما آسیبی که ممکن است از سوی تحریف کنندگان متوجه انقلاب اسلامی شود چیست؟

حضرت آقا بارها درباره تحریف تاریخ انقلاب اسلامی هشدار داده‌اند. ایشان به همان میزان که از ناحیه دشمن احساس خطر کرده و مراقب هستند که علیه ملت ایران توطئه و خباثت نکنند، به مراتب بیش از آن از ناحیه این افراد(تحریف کنندگان) احساس خطر می‌کنند.

لذا ایشان می‌فرمایند: اگر این‌ها موفق به تحریف حقایق و دستاوردهای انقلاب شوند و بتوانند به دروغ دشمن را بزرگ جلوه بدهند همان‌گونه که گفتند دشمن اگر بخواهد می‌تواند در مدت نیم ساعت تمام سلاح‌های ما را از کار بی‌اندازد - در آن صورت دل ملت خالی شده و تحریم به بار می‌نشیند. یعنی ملت مجبور می‌شود بگوید چون اکنون تحریم هستیم و امکانات در حال از بین رفتن هست، کوتاه بیاید و با دشمن مذاکره کنید.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی