-
سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۱۹ ب.ظ
-
۸۵۲
«قوم برگزیده» عنوانی است که در تورات و تلمود فراوان به چشم میخورد. به گونهای که مردم جهان به دو بخش اسرائیلی و غیر اسرائیلی تقسیم شدهاند. به اعتقاد یهودیان به اینکه قوم برگزیدهاند، مقولهای اساسی در آیین یهود است.
پایگاه اطلاعرسانی استاد مهدی طائب؛ «قوم برگزیده» عنوانی است که در تورات و تلمود فراوان به چشم میخورد. به گونهای که مردم جهان به دو بخش اسرائیلی و غیر اسرائیلی تقسیم شدهاند. به اعتقاد یهودیان به اینکه قوم برگزیدهاند، مقولهای اساسی در آیین یهود است و در تلمود آمده است که یسرائیل به دانه زیتون شباهت دارد، چون زیتون امکان آمیختن به دیگر مواد را ندارد.
در سفر تثنیه7/6 آمده است: شما قوم مقدسی هستید که خداوند از میان دیگر ملتهای روی زمین شما را انتخاب کرده است و این به جهت فزونی شما نیست بلکه تعداد شما کم است ولی این انتخاب به جهت محبت خدا به شما و سوگندی است که برای پدرانتان یاد کرده است. در سفر تثنیه14/2 و لاویان20/24 و 26 نیز شبیه این مطلب آمده است.
در تلمود که کتاب احکام یهودیان به شمار میرود، میخوانیم: ذات قدوس متبارک به ملت اسرائیل چنین فرمود: من خدای همه عالم هستم لکن نامم را فقط بر شما نهادهام، مرا خدای بت پرستان نمیخوانند بلکه به عنوان خدای اسرائیل شناخته شدهام. البته موضوع برتری یهود بر دیگر اقوام و برگزیده بودن آن در قرآن هم اشاره شده است اما پیداست که ملاک این برتری، دینداری بوده و این طور نیست که یهود برای همیشه این فضیلت را داشته باشند. البته اگر شرایطی که در کتاب مقدس و قرآن آمده است، رعایت میکردند همچنان قوم برگزیده و برتر بودند.
قرآن کریم میفرماید «یهود و نصاری میگویند ما فرزندان خدا و دوستان اوییم» گرچه در این آیه نصاری هم آمده است، لیکن در آیات دیگر قرآن تنها بر نژاد پرستی یهود تکیه شده است؛ مثلاً در سوره جمعه روی سخن تنها با یهودیان است و در جواب اینکه گفتهاند «تنها ما دوستان خداییم» میفرماید «اگر راست میگویید آرزوی مرگ کنید.»
یهود در تورات تحریف شده
در تورات آمده است: چون شما قوم مقدسی هستید که به خداوند، خدای تان اختصاص یافته اید، او بین تمام مردم روی زمین شما را انتخاب کرده است تا برگزیدگان او باشید.
در سفر اعداد میخوانیم: این قوم، چون شمشیر بر میخیزند و تا وقتی که شکار خود را نخورند و خون کشتگان را ننوشند نمیخوابند.
خاخام شنیور زالمان میگوید: یهودیان ذاتا پاک و طیب و غیر یهودیان طبعا پلید و بزه کار هستند.
در کتاب اول. اسموئیل، فصل ۱۵، جمله ۳٫ آمده: حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن بر آنها رحم نکن بلکه زن و مرد، طفل شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ، همه را نابود کن.(2)
یهود از برگزیدگی تا نژادپرستی
دکتر اسرائیل شاهاک، استاد دانشگاه عبرانی بیتالمقدس و رئیس جامعه حقوق بشر اسرائیل، میگوید: فعالیتهای سیاسی من در سال 1965ـ1966 با یک اعتراض آغاز گردید. من در اورشلیم به چشم خود دیدم که یک یهودیِ مذهبیِ افراطی، اجازه نداد که در روز شنبه از تلفن او برای نجات همسایه غیر یهودی او که در حملهای مجروح شده بود، استفاده کنند، و آمبولانس خبر کنند.
من به جای آنکه این خبر را به روزنامهها بدهم، از دادگاه حاخامیاورشلیم را برای گفتوگو خواستار شدم. از اعضای این دادگاه، که اعضای آن از حاخامهای منصوب دولت اسرائیلند، پرسیدم که آیا این شیوه رفتار، با تفسیر آنان از مذهب یهود سازگار است؟ به من پاسخ دادند که یهودی مزبور رفتاری صحیح و حتی مؤمنانه داشته، و مرا به یکی از قوانین تلمود، که در قرن ما گردآوری شده است، ارجاع دادند. این ماجرا را به روزنامه عبریزبآنهاآرتص خبر دادم. خبر طنینانداز شد و جنجال و رسوایی رسآنهای بهپا کرد که پیامدهای آن، تا آنجا که به من مربوط است، بیشتر منفی بود تا مثبت.
نه مقامات حاخامیاسرائیلی و نه مقامات دیاسپورا [یهودیانی که در غیر کشور اسرائیل زندگی میکنند] هیچکدام در این حکم تجدیدنظر نکردند: یک یهودی نباید شنبه را به خاطر نجات جان یک «بیگانه»[غیریهودی] نقض نماید. از اینرو با بهرهگیری از معلوماتی که در جوانی به دست آورده بودم، به بررسی قوانین تلمود درباره روابط یهودیان و غیریهودیان پرداختم، و بر من آشکار شد که نه صهیونیسم و نه سیاست دولت اسرائیل از آغاز کار آن و نه رفتارهایی که حامیان اسرائیل در دیگر نقاط جهان در پیش گرفتهاند، بدون در نظر گرفتن نفوذ عمیق این قوانین و جهانبینیای که ایجاد و بیان میکنند، قابل درک نیستند.(3)
یهود در تلمود
گفتههای موجود در کتاب تلمود این ایده را به خوبی روشن میسازد که اکنون آنها را برمیشماریم:
1. قسمتی از شیاطین، از فرزندان آدم هستند. آدم، زنی داشت از شیاطین به نام لیث که مدت 130 سال همسر آدم بود و شیاطین از نسل او متولد شدند؛
2. ارواح یهود از ارواح دیگران افضل است، زیرا ارواح یهود، جزو خداوند است. همچنان که فرزند جزو پدرش است. روح یهود نزد خدا عزیزتر است؛ زیرا ارواح دیگران، شیطانی و مانند ارواح حیوانات است. نطفه غیریهودی، مثل نطفه بقیه حیوانات است؛
3. بهشت، مخصوص یهود است و هیچ کس به جز آنها داخل آن نمیشود، ولی جهنم، جایگاه مسیحیان و مسلمانان است؛
4. مسیح پیامبر نیامده است و تا حکم«اشراء»(غیر یهود) منقرض نشود، ظهور نخواهد کرد و آنگاه که او بیاید، از زمین، خمیر نان و لباس پشمیمیروید. در این هنگام، سلطه و پادشاهی یهود بازمیگردد و تمام ملتها مسیح را خدمت خواهند کرد. در آن زمان، هر فرد یهودی، 2800برده و غلام خواهد داشت؛
5. بر یهود لازم است که املاک دیگران را خریداری کند تا آنها صاحب ملک نباشند و همیشه سلطه اقتصادی برای یهود باشد؛
6. کشتن مسیحی از واجبات مذهبی ماست و پیمان بستن با او، یهودی را ملزم به ادای دین نمیکند؛
7. یسوع ناصری که ادعای پیامبری کرده و نصارا فریبش را خوردند،
با مادرش مریم، که او را از مردی بنام «باندار» به زنا آورده بود در آتش دوزخ میسوزند؛
8. سگ از غیریهودی، افضل است؛ زیرا در اعیاد باید به سگ نان و گوشت داد، ولی نان دادن به اجنبی حرام است؛
9. بیگانگان برای خدمت کردن به یهود به صورت انسان خلق شده اند؛
10. هرمسیحی که یهودی نشود، بت پرست و دشمن خدا خواهد بود؛
11. از عدالت خارج است که انسان بر غیر از یهود کوچکترین ترحمیروا دارد؛
12. غیریهودی را هرچند صالح و نیکوکار باشد، باید کشت. اگر یکی از بیگانگان را بکشیم، مثل این است که در راه خدا قربانی کردهایم؛
13. ما ملت برگزیده خداوندیم. خدا حیوانات انسانی برای ما خلق کرده است؛ زیرا میدانست ما به دوگونه حیوان نیاز داریم؛ یکی، حیوانات بی شعور مانند بهایم و حیوانات غیرناطقه و دیگری، حیوانات ناطقه و باشعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بوداییان برای آنکه بتوانیم از همه آنها سواری بگیریم، ما را در جهان پراکنده ساخته است. ما باید دخترهای زیبا و خوشگل را به ازدواج پادشاهان و وزیران و شخصیتهای برجسته یهود درآوریم تا بوسیله آنها بر حکومتهای جهان تسلط داشته باشیم.(4)
نژادپرستی قانون شد
پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با تصویب لایحه دولتی با عنوان « ملت، دولت یهود» آن را به قانون مبدل کرد تا بار دیگر نژادپرستی خود در سرزمین اشغالی را که از سال 1948 به راه انداخته با قانونی جلوه دادن برخی امتیازات از جمله رسمی کردن زبان عبری و امتیازات ساخت وساز برای یهودیان در فلسطین اشغالی ادامه دهد.
هر چند برخی از نمایندگان عربی حاضر در این پارلمان، نسبت به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در این باره مخالفت کردند اما با اخراج آنها از صحن کنست و وجود 55 مخالف از 120 عضو کنست این قانون نژادپرستی به تصویب رسید.
با توجه به قانون جدید صهیونیستها زبان عربی که در کنار عبری، یکی از دو زبان رسمی و اداری سرزمین اشغالی محسوب میشد، از رسمیت افتاد و سهم مردم فلسطین در تصمیمگیریهای سیاسی و دیگر امتیازات عمرانی و اجتماعی شان منتفی اعلام شد تا رژیم صهیونیستی یادآور ایجاد جامعهای نژادپرستانه یهودیها در سرزمین اشغالی به صورت یکدست باشد.
نمایندگان عرب فلسطینی در کنست که از مخالفان این قانون هستند، تصویب آن را «مرگ دموکراسی و آشکار شدن نژادپرستی و آپارتاید علیه غیر یهودیان» تلقی کردند. این نمایندگان عرب در اقدامی نمادین، پیشنویس قانون را پاره کردند.(5)
منابع:
1 - کتاب پیامبر(ص) و یهود حجاز، نوشته مصطفی صادقی، نوبت چاپ دوم، سال 85، ص37 الی 39