استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

گفت‌وگو| آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟

  • ۸۸۲

استاد طائب تأکید کرد: تا ایران از آمادگی نظامی بالایی برخوردار باشد، آمریکایی‌ها با ما وارد جنگ نمی‌شوند. اگر آمریکا پنج درصد احتمال پیروزی در عملیات نظامی می‌داد به ایران حمله می‌کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ مدتی است که شمارش آرای انتخاباتی آمریکا به پایان رسیده و براساس اعلام رسانه‌ها جوبایدن پیروز انتخابات شده است. حال که بایدن به عنوان پیروز اعلام شده، ترامپ ادعای تقلب کرده و تمام تلاشش را برای بقای در قدرت به کار گرفته است. براساس گمانه زنی رسانه‌ها، ترامپ از هیچ تلاشی برای بقای در قدرت فروگذاری نمی‌کند حتی حمله نظامی به ایران.

پایگاه تاریخ تطبیقی نیز برای بررسی ادعای رسانه‌ها و برخی سیاسیون درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم انجام داده که در ادامه متن آن را مشاهده می‌کنید؛

 

تاریخ: استاد چندیست شاهد تحرکات آمریکایی‌ها هستیم و برخی معتقدند چه بسا ترامپ در روزهای آخر ریأست جمهوری خود به ایران حمله نظامی داشته باشد، نظر شما چیست؟

تا ایران از آمادگی نظامی بالایی برخوردار باشد، آمریکایی‌ها با ما وارد جنگ نمی‌شوند. برای شروع عملیات، درصد موفقیت سنجیده می‌شود. درصد موفقیت در عملیات نظامی باید نود درصد باشد. اگر عملیات متحورانه در نظر گرفته شود، درصد موفقیت به شصت درجه کاهش پیدا می‌کند. اگر عملیات نظامی دیوانه‌وار باشد باید سی‌درصد احتمال موفقیت در آن داده شود. اگر پایین‌تر از سی‌درصد احتمال موفقیت داده شود، هرگز عملیات نظامی صورت نمی‌گیرد. اگر آمریکا پنج درصد احتمال پیروزی در عملیات نظامی می‌داد به ایران حمله می‌کرد.

قاعده دوم در حمله آمریکا به ایران بیرون بردن زیردریایی و ناوهایش از خلیج فارس است، چون ناو او زیر بُرد موشک 200 تا 250 کلیومتری ایران می‌باشد. همچنین پای آمریکا روی آب است. اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند باید ناوگان دریاییش را دوهزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر ببرد و از آنجا به ایران حمله کند چون موشک‌های ایران دوهزار کیلومتر برد دارد.

 

تاریخ: استاد ما شاهد تحرکات نظامی آمریکا هستیم، تحلیلتان چیست؟

تا زمانی که نیروهای آمریکایی در منطقه حضور دارند، هیچ‌گاه آمریکا به ایران حمله نمی‌کند. وقتی سگ شکاری تازی باشد، صاحبش با زنجیر او را می‌بندد، او وقتی شکاری ببیند می‌خواهد زنجیر را پاره کند و بدون اجازه صاحبش به سمت شکار برود. بعد از یک سال، باید صاحب زنجیر را رها کند و به او دستور حمله دهد. دو سال بعد نیازی به زنجیر ندارد، صاحب و سگ با هم می‌دوند بعد به او دستور می‌دهد. اگر سگ کمی پیرتر شود، عقب‌تر از شکارچی حرکت می‌کند. او باید دستور دهد تا سگ حمله کند. به مرور زمان سگ روی زمین می‌نشیند، ولی با دستور صاحبش به سمت شکار حرکت می‌کند، اما بعد از مدتی فقط صدا می‌دهد و به دنبال شکار نمی‌رود. مشروط بر این‌که ما آمادگی خودمان را حفظ کنیم، آمریکا سگ خوابیده‌ای است که فقط سروصدا می‌کند.

 

تاریخ: در چه صورتی ما آمادگی خود را از دست می‌دهیم؟

اگر این شعار رئیس‌جمهور که باید سرهنگ‌ها به پادگان‌هایشان برگردند محقق شود و اگر آمادگی موجود از ایران گرفته شود یعنی جبهه مقاومت و خلیج فارس خالی از نیروها و اقدامات دفاعی گردد و موشک‌ها جمع شوند آمریکا فرصت را غنیمت می‌شمرد که ان‌شاءالله این امید را به گور می‌برد.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی