-
شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱ ب.ظ
-
۸۷۷
انتقام سخت از آمریکا یعنی مقابله با آمریکا به نوعی باشد که توان چنین اقداماتی از آنها گرفته شود. ما هرگز نباید با کندی کندروها دست از اقدامات مناسب برداریم و با تحریک تندروها اصل غافلگیری را از دست بدهیم. اصل غافلگیری منطق کار است.
پایگاه اطلاعرسانی استاد مهدی طائب؛ دکتر محسن فخریزاده یکی از چهرههای تاثیرگذار ایران بود. نام ایشان به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده، بود.
دکتر فخریزاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. این دانشمند حوزه موشکی و هستهای کشورمان متأسفانه عصر روز (1399/08/07) در منطقه آبسرد دماوند(استان تهران) توسط عوامل تروریستی رژیم صهیونیستی و آمریکا به شهادت رسید.
پایگاه تاریخ تطبیقی، نیز برای بررسی موضوع ترور در نگاه صهیونیستها، دلایل رخ دادن چنین حادثه تروریستی، اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران و... با حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم به گفتوگو پرداخت که در ادامه متن آن را ملاحظه میکنید؛
تاریخ: از دیدگاه قرآن کریم، قوم یهود دارای چه اوصافی هستند؟
قرآن کریم میفرماید «فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ» از خصائصی که خداوند متعال برای یهود تاریخی به کار برده که امروز متمثل در صهیونیسم هستند آیه مذکور است.
آنها مورد لعنت الهی قرار گرفتهاند چون نقض میثات کردهاند. وقتی ملعون شدند قلب آنها مثل سنگ شد، یعنی نه گوشی برای شنوایی دارند و نه درباره دیگران رحم و شفقت در دلشان هست. بنابراین منطق(گفتگو و گفتار) بیفایده است. انتظار رفتارهای انسانی از آنها بیمعناست. اصل در عمل آنها کشتن و ترور است چون سنگدل هستند. زمانی دست به ترور و آدمکشی نمیزنند که قدرت ندارند یا به دنبال فرصت مناسب هستند.
تاریخ: نحوه مواجهه مسلمانان با قوم شقی و آدمکش یهود چگونه باید باشد؟
«قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ» آنها را بکشید تا قدرت فتنهانگیزی نداشته باشند. اصل اولیه در مقابله با یهود کشتن آنهاست چون ملعون هستند. صفت لعنت برای آنها همانند شیطان به کار رفته است. شیطان مورد لعنت الهی قرار گرفت «وَ إِنَّ عَلَیْکَ لَعْنَتی» تو مورد لعنت من قرار گرفتی یعنی شیطان سنگدل شد و سخن حق در او اثر نکرد. یهودیان هم به همین صورت عمل کردند و لعنت شدند.
ترور جزو کارهای آنها قرار گرفت، پس کسی نمیتواند بگوید که نتانیاهو تندروی آنهاست. اگر فلان کس در بین آنها بیاید کندرو است. درباره صهیونیستها تندرو و کندرو معنا ندارد. ممکن است در تحلیل قدرت متفاوت باشند و کارشناسی بگوید که فعلاً ضعیف هستیم و ترور به صلاح ما نیست و دیگری بگوید که قدرتمند هستیم و ترور به نفع ماست.
تفاوت در زمان وجود دارد، اما در اصل تردیدی نیست چون آنها مورد لعنت الهی قرار گرفتهاند و گوششان به سخن حق ناشنواست. نیش عقره نه از ره کین است/ اقتضای طبیعتش این است. خروجی ملعون و قصی القلب کشتن و ترور است.
بنابراین تردیدی نیست که دستور مقابله با یهودیان، دستور قرآنی است. اگر کسی در این دستور تردید کند، خودش را در برابر سنگدلان خلع سلاح کرده است.
تاریخ: از چه روشی میتوان برای مقابله با قوم یهود بهره برد؟
اگر کسی به سیره پیامبر و دستورات قرآنی مراجعه کند میبیند همانطور که برای نماز و روزه و زکات و حج، برنامه و دستور العملی وجود دارد برای مقابله هم راهکارهایی قرار داده شده است. بهکارگیری تدابیر قرآنی نیازمند صبر است.
در جنگ تحمیلی، تردیدی نبود که ما باید خاکمان را از دشمن پس میگرفتیم اما بدین صورت نبود که هر روز عملیات کنیم. دشمن در خاک ما بود اما ما هر روز عملیات انجام نمیدادیم. در برابر دشمن خاکریز زدیم و او را متوقف کرده بودیم. او هم در خاکریز آتش میریخت و رزمندگان شهید میشدند اما برای انجام عملیات مدتی برنامهریزی میشد و زمان و مکان و ادوات بررسی میگشت. وقتی به نتیجه میرسیدند براساس اصول قرآنی و زمینی به دنبال ساعت غفلت دشمن بودند.
اگر در زمان غفلت دشمن عملیات انجام شود ممکن است یک درصد نیروها از بین برود، اما در هنگام هوشیاری ممکن است هفتاد یا هشتاد درصد نیروها تلف شوند. در غفلت، درصد موفقیت به هشتاد در صد میرسد اما در هوشیاری میزان موفقیت به پنج تا ده درصد کاهش مییابد. اصل غافلگیری در بازپسگیری حق بسیار مهم است. بر این اساس، برای اینکه به زمان مناسب برسیم، باید صبر کنیم.
تاریخ: منظور شما از داشتن صبر برای مقابله با دشمن چیست؟
بعضی از افراد در قدیم الایام صبر در برابر دشمن را به معنای قبول ذلت معنا میکردند. صبر قرآنی به معنای شکیبایی و طراحی به هنگام است. در بسیاری از آیات قرآن وقتی به زشتیهای قوم یهود اشاره میشود، عبارت «فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ» میآید، در حالی که برای آنها واژه «قاتِلُوهُمْ» به کار برده شده است. جمع بین اینها صبر و برنامهریزی برای قدرتیافتن است.
«فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ»، «قاتِلُوهُمْ»، «أَعِدُّوا» جمع این سه، پیامی برای دشمن است: 1. بدان که اگر اقدامی کنی، فعل تو بیپاسخ نمیماند. 2. قرآن به ما گفته است که به گونهای اقدام کنیم که تو توان چنین اقداماتی را از دست بدهی«قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ». 3. صبور باشیم.
مقام معظم رهبری نام این عملکرد را انتقام سخت نهاد یعنی به گونهای عملیات انجام شود که طرف مقابل قدرت اینچنین اقداماتی را از دست دهد. باید این مسئله با تقویت نیروها همراه باشد و این مهم نیازمند صبوری و به دست آوردن مکان و زمان مناسب دارد.
آمریکاییها سردار سلیمانی را شهید کردهاند اما انتقام سخت از آمریکا یعنی مقابله با آمریکا به نوعی باشد که توان چنین اقداماتی از آنها گرفته شود. ما هرگز نباید با کندی کندروها دست از اقدامات مناسب برداریم و با تحریک تندروها اصل غافلگیری را از دست بدهیم. اصل غافلگیری منطق کار است. ملت ما نشان دادهاند که صبور هستند. ما در یک مسئله افتراق و تفاوت نمیبینیم و آن این است که ملت ما نسبت به سرمایههای انسانی خودشان غیور هستند.
در تشییع جنازه حاج قاسم یک شعار مشترک شنیده میشد و آن "انتقام" بود. کسانی که در تشییع آمده بودند قشر خاصی از مردم نبودند. بعضی، خودشان را نماینده گروهی از مردم معرفی میکنند و حرفهایی میزنند که این سخنان با آن شعارهایی که همان قشر در تشییع جنازه حاج قاسم میدادند متفاوت بود. آنها گویای خواسته عموم مردم نیستند. ممکن است در مسائل سیاسی با هم اختلاف داشته باشیم، ولی در یک مسئله بین مردم ما هیچ افتراقی نیست و آن غیور بودن مردم نسبت به سرمایههای انسانی است.
دانشمند هستهای خاص چپ و راست نیست. کسی که روی واکسن کرونا کار میکند واکسن را برای گروه خاصی نمیسازد. کسی که تحقیقات هستهای انجام میدهد تا بتواند به برق پاک هستهای برسد برق را برای قشر خاصی تولید نمیکند. وقتی سردار قاسم سلیمانی جلوی دشمن میایستد نمیگوید که من میخواهم پای دشمن به فلان خانه نرسد؛ میگوید من نمیخواهم پای دشمن به سرزمینمان باز شود.
به همین دلیل در این مسائل همه مردم غیرت دارند. دشمن، هر کدام از عزیزانمان را بزند، همه ملتمان خواستار انتقام هستند، اما در باب انتقام قرار است که دینی، قرآنی و برطبق دستورات الهی جلو برویم. در پیشروی سه اصل مدنظر است: اِعداد، حتمیت و صبر.
تاریخ: برخی نسبت به گرفته نشدن انتقام سخت گلایه دارند، نظر شما چیست؟
در این روزها دیده میشود که بعضی میگویند چرا انتقام گرفته نمیشود، صبور باشید. عدهای میگویند ترورهایی که اسرائیلیها انجام دادند به دست تندروهایشان صورت گرفته است. در جواب آنها باید گفت که تندرو و کندرو وجود ندارد ماهیت آنها یکی است. این مسائل را مطرح نکنید تا عدهای به ما بگویند که آنها به دنبال انتقام گرفتن نیستند.
من به هر دو جناح عرض میکنم که تصمیمگیرنده در بحث انتقام نه به عجله عجولان و نه به کندروی کندروها کاری دارد. او صبر و تدبیر لازم را دارد و در زمان مقتضی به گونهای عمل میکند که نه حرف قرآن روی زمین بماند و ما دچار استعجال و عجله شویم. مبارزه ما با دشمن مبازره دیروز و پریروز نیست. مبارزهای تاریخی است که از زمان پیامبر شروع شده و در مقطعی به دست ما رسیده و تا ظهور بقیة الله الاعظم ادامه پیدا خواهد کرد.
در تاریخ، در برابر دشمن صبر شده تا به آمادگی رسیدهایم. صبوری به خرج دادهاند. به امام صادق علیهالسلام پیشنهادهای مختلفی شد. تردیدی نیست که امام صادق علیهالسلام قویترین دشمن علیه منصور دوانیقی و هشام بن عبدالملک و امثال او بودند، اما حضرت میفرمود: «إِنَّ اللَّهَ لَا یَعْجَلُ لِعَجَلَةِ الْعِبَاد» اگر قبل از اینکه زمان مناسب فرا رسد اقدام کنیم خودمان را از بین بردهایم. بنابراین تردیدی در غیرت ملت ما نسبت به نیروهای با ارزش نیست. قرآن فرموده است که باید شما به نوعی اقدام کنید که آنها دست به این کار نزنند.
وقتی جنگ سیوسه روزه شروع شد، بعضی میگفتند که کار اسرائیل را تمام کنیم. مقام معظم رهبری در اطلاعیهای که دادند آنها را دعوت به صبر کردند. اصل صبر در درگیریها خیلی مهم است و قرآن بارها و بارها به آن اشاره کرده است. امیدوارم که در غیرتورزی به نیروهای خودمان و استفاده از صبر انقلابی و رسیدن به مرحله غفلت دشمنان مورد تأیید خداوند باشیم.
تاریخ: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
انتهای پیام/