-
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۵۴ ب.ظ
-
۵۷۶
تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در 50 سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت میگرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریکا تحت کنترل یهودیان است.
پایگاه اطلاعرسانی استاد مهدی طائب؛ هالیوود مرکز فیلمسازی آمریکا با سود خالص بیش از20 میلیارد دلار در سال، 78درصد سینماهای جهان را تغذیه میکند و اهداف خود را به زبان تصویر ترجمه و القا میکند.
هالیوود اگر چه در جهان به عنوان یک صنعت سینمایی با تولید سالانه حدود 700 فیلم شناخته شده است ولی عملکرد آن اثبات کرده که این صنعت بیش از آنکه در خدمت هنر باشد در خدمت سیاستمداران آمریکایی و صهیونیسم و اهداف جنگطلبانه آنهاست.
شاید به نظر برسد که قدرتمندان اصلی در هالیوود کارگردانها، ستارگان و یا حتی تهیه کنندگان هستند اما در این میان نباید سایه صهیونیستها را بر پیکره صنعت فیلمسازی نادیده گرفت. سینمای آمریکا هر روزه مشغول ساخت فیلمهایی است که به حمایت آشکار از صهیونیستها میپردازد.
پژوهش و تحقیقات نشان میدهد هالیوود از بدو پیدایش تا امروز، همواره برآورنده خواستهها و نمایانگر سیاستهای جهانی صهیونیسم بوده است. بسیاری از افراد گمنام دیروز و مطرح امروز در عرصه سینما به دلیل برخورداری از حمایت صهیونیسم، یک شبه ره صد ساله پیمودند و در ردیف بزرگان سینما قرار گرفتند.
با اینکه یهودیان تنها 3 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل میدهند، کاملا کنترل هالیوود را در دست دارند و با تمام نیرو فیلمهایی میسازند که هدف آن تخریب و تحقیر دیگر ملل است. صهیونیسم که مدتهاست در هالیوود به عنوان مرکز قدرت سینمای جهان نفوذ کرده در سالهای اخیر مسیر دیگری را برای نفوذ در سینمای جهان و به خصوص در خاورمیانه دنبال میکند.
صهیونیستها با نفوذ در پستهای کلیدی هالیوود تلاش کردند تا در مسیر تولید جهانی به نفع خود بهرهبرداری کنند و کمتر به طور مستقیم در مجامع جهانی شرکت کنند. بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله کلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاکس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شدهاند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره میشوند.
تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در 50 سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت میگرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریکا تحت کنترل یهودیان است. این نفوذ از همان ابتدا نه تنها در مدیریت بلکه با حمایت از هنرمندان یهودی شدت گرفت. امروز بسیاری از اهالی هالیوود را هنرمندان یهودی تشکیل میدهند.
سینمای هالیوود در آمریکا دو هدف عمده را دنبال میکنند اول اهداف مادی و به دست آوردن سودهای کلان و دوم تسخیر اندیشه انسانها از طریق انتشار افکاری که مؤید اهداف سیاسی و اجتماعی آنها باشد.
تاریخ حضور صهیونیسم در سینما به کنفرانس صهیونیستی «بازل» در سال 1879 بازمیگردد. پس از کنفرانس بازل صهیونیستها به ساخت فیلمهایی برگرفته از داستانهای تورات پرداختند و به تدریج سعی کردند این اندیشه را القا کنند که فلسطین سرزمین موعود است.
بعد از وعده «بالفور» در سال 1917و اعلام فلسطین به عنوان اسراییل جدید، سینمای صهیونیسم با فیلمهایی مانند «پسر زمین» و «ده فرمان» در سال1925 و فیلم «صابر» به کارگردانی «الکساندر فورد» یهودیان پراکنده را برای مهاجرت به فلسطین تشویق کرد.
پس از تاسیس رژیم صهیونیستی صهیونیستها به ساخت فیلمهایی روی آوردند که در آن، این مساله را تلقین میکرد که اسراییلیها نماینده فرهنگ و تمدن پیشرفته بشریت هستند و در کنار آن اعراب را بادیه نشینانی بی فرهنگ با خوی و منش غیرانسانی و مسلمانان را افرادی خشن و گروههایی تروریست معرفی میکردند تا از آنها تصویری نامطلوب در اذهان به وجود آورند و خود را ملتی با تمدن و دارای فرهنگ اصیل نشان میدادند.
پس از جنگ 1346که دوره طلایی سینمای اسراییل نیز محسوب میشود، فیلمهایی ساخته شد که در آن این مضمون را تلقین میکرد که اعراب باید قضیه فلسطین را فراموش و وجود رژیم صهیونیستی را قبول کنند.
مردم جهان نیز باید این مساله را بپذیرند که حق یهود در فلسطین از آنها غصب شده بود که بعد از قرنها یهودیان توانسته اند این حق را اعاده کنند.
در این رابطه میتوان به فیلم «جنگ سینا»(سال 1968) و «نامم را نجوا کن»(سال1972) با کارگردانی «جیمز کاموللر » اشاره کرد. پس از مذاکرات «کمپ دیوید» و صلح بین مصر و اسراییل در سال1976که سینما در همه ابعاد زندگی نفوذ کرده بود، سینمای صهیونیسم گاهی به تبلیغ اندیشه یهودیان و قهرمانی آنها میپرداخت که نمونه آن فیلم «روز استقلال» به کارگردانی «رونالدا میریچ» در سال1996 بود که جوایز بسیاری از جشنوارهها را به خود اختصاص داد.
بعضی اوقات نیز کارگردانان با ساخت برخی فیلمهای مربوط به قضیه «هولوکاست» به برانگیختن احساسات جهانیان و یا به دست آوردن دلار تکیه میکنند که بهترین مصداق آن فیلم «فهرست شیندلر» ساخته «استیون اسپیلبرگ» در سال 1994است.
این فیلم 7جایزه اسکار را به خود اختصاص داد. تا قبل از جنگ1967فعالیت سینمایی صهیونیستها محدود به سریالهای کوتاه بود اما از این سال به بعد با همکاری شرکتهای بزرگ سینمایی آمریکایی چون هالیوود به تولید فیلم روی آورد.
مهاجرت یهودیان به آمریکا با حمایت سرمایهداران یهودی آغاز شد و مهم ترین حرفههای سنتی یهودیان نیز که شامل ایجاد شبکه گسترده تجارت مشروبات الکلی و عتیقه جات و مواد مخدر، فحشا، قمار، بانکداری ربوی و تبهکاری سازمان یافته بود به آمریکا منتقل شد.
در میان نخستین نسل مهاجرین یهودی که توسط لرد روچیلد و بارون هرش(سرمایه داران یهودی) به آمریکا اعزام شدند، بنیان گذاران صنعت سینمای آمریکا و هالیوود مانند لویی میر، برادران شنک، شموئل گلب فیش(که بعدها نام خود را به ساموئل گلدوین تغییر داد) لویی زلنیک، برادران وارنر، سام اشپیگل، الجانسون اسرائیل بالین (ایروینگ برلین) و غیره قرار داشتند.
یهودیان ابتدا سالنهای سینما را در اختیار گرفته و آن را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پرداختند و با استفاده از بازیگران معروف سعی کردند تا آمریکاییهای سنتی را جذب سینما کنند.
بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی که متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، از بین رفت و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا «هالیوود » را بنیان گذارند.
آنها استودیوهای ششگانه آمریکایی هالیوود را در دهه 1920 در حومه لسآنجلس تشکیل دادند و تا حدود 30 سال حاکم مطلق بودند. صاحبان این کمپانیها، یهودی و از مهاجرین اروپای شرقی بودند.
صهیونیسم در سینما چند هدف را دنبال میکند از جمله:
– بسط ارزشهای مادی گرایانه که امروزه در ارزشهای آمریکایی متبلور است که شامل انحرافات جنسی، خشونت، وهمانگاری و جادوگری، علوم تجربی و پوزیتیویستی و شکاکیت میشود.
– جهانی کردن اسطورهها و خرافات و دروغهای صهیونیستی – یهودی
– صهیونیستها برای باوراندن دروغهای بزرگی چون کشته شدن 6 میلیون یهودی درجنگ جهانی دوم و دادرسی دادگاه نورمبرگ و فاشیسم ستیزی یهودیان، فیلمهایی چون «اردوگاه آشویتس»، «فهرست شیندلر»، «هولوکاست(اتاقهای گاز)»، «شوآ» و «سلام آلمان» را دقیقاً در همین راستا ساخته اند.
– جلوگیری از اعتراض و فشار افکار عمومی داخلی و جهانی به سیاستهای اشغال گرانه و توسعه طلبانه صهیونیستها و غربیها در کشورهای مختلف خصوصا فلسطین اشغالی.
– بی تمدن و عقب مانده و تروریست جلوه دادن و تحقیر دشمنان واقعی و خیالی خود خصوصا مسلمانان. فیلمهایی چون «محاصره» و «دروغهای حقیقی» در همین راستا تولید شده است.
– الگودهی و آموزش نسل جدیدکشورهای مختلف همان گونه که خود میپسندند. بسیاری از فیلمهای قهرمانپرور غربی مانند فیلمهای «آرنولد شوارتزنگر» و «ژان کلود ون دام» با همین هدف ساخته شده اند.
– کسب و تجارت سود آور گیشهها به هر بهایی و به وجود آوردن مصرف کنندگان منفعل و تنبل.
– ترویج و تقویت روحیه درونی قوم بنی اسرائیل مثل تقویت زبان عبری و نمادهای توراتی چون شمعدان هفت شاخه، عقاب، خروس، شیر، شاخه زیتون، تاج، ستونهای معبد سلیمان، ستاره داوود، عرقچین مخصوص یهودیان، کلاه شاپو و کت و شلوار سیاه رنگ، بلندگذاشتن موهای بنا گوش (کلاله) در مردان.
– برتر جلوه دادن یهودیان و قوانین آنها درتمام عرصهها و تحقیر دیگر ادیان.
– در دست گرفتن جشنوارههای بین المللی فیلم و دادن جایزه به فیلمهای مورد نظر خود.
– جذب و خرید هنرمندان و سینماگران کشورهای مختلف و خط دادن به این صنعت در اقصی نقاط جهان و کمرنگ کردن تلاشهای معدود سینماگران متعهد جهان در افشای چهره حقیقی آنها.
هالیوود در آغاز هزاره سوم رنگ نژادی یهود را بر خود دارد و مدیران برجسته و تصمیم گیرندگان آن از یهودیان هستند. همچنین تعداد زیادی از نویسندگان و تولیدکنندگان و کارگردانان یهودی هستند و در یک تحقیق مشخص شده که 59 درصد از فیلمهای یهودی از جمله بزرگترین و پر فروش ترین فیلمها هستند.
این ثقل مشترک و عمومی یهودیان در یکی از قدرتمندترین و مؤثرترین صنایع در امریکا به یهودیان هالیوودی توان سیاسی بسیاری بخشیده است چرا که آنها همیشه یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مالی نامزدهای ریاست جمهوری بوده و از این رو بعد از پیروزی نامزدها با فشار و تلاش آنها امتیازات بسیاری را از آن خود میکنند.
آنها با متمرکز کردن نقش خود در رسانههای امریکا، یهودیان را از بزرگترین اندیشمندان و افراد دیگر دوست و قابل اعتماد و از جمله افرادی که میتوان با آنها مهربانی پیشه کرد و شایسته حمایت و جانبداری هستند، جلوه داده اند.
در حالی که میلیونها تن از امریکاییها عملاً این تصویر تکراری را پذیرفته اند ولی همگان نیز در سایه تاثیر از آن قرار ندارند. آنان با دقت تمام مسوولیتهایی را که برعهده دارند، انجام میدهند وهالیوود را به دقت تحت اداره و مدیریت خود گرفته اند. یهودیان اکنون مالک این صنعت هستند و درباره اسرائیلیها که آنها را افرادی در رنج مینامند تلاش زیادی میکنند.
برای مخدوش کردن هر چیز بهترین وسیله هنر تصویر است. هالیوود صهیونیستی هنر را در سیطره خودش در میآورد و از این وسیله در جهت رسیدن به اهداف پلیدش استفاده میکند. هنر و تکنولوژی پیشرفته سینما در خدمت آنها و برای پیشبرد منافع شان برای کنار زدن رقیبها است.
انتهای پیام/
نویسنده: مهری توکلیان