-
دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ب.ظ
-
۴۴۴
عملیات زیستی هم شرایطی شبیه به حمله اتمی را دارد و استفاده از آن حرام است. در عملیات بیولوژیک عبور از خطوط بیمعناست چون وقتی کسی در منطقه به ویروس آلوده میشود به بیمارستان برده شده تا مداوا شود.
پایگاه اطلاعرسانی استاد مهدی طائب؛ حجتالاسلام والمسلمین مهدی طائب از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم در پنجمین جلسه درس خارج دفاع بیولوژیکی که روز دوشنبه (01/02/99) به صورت مجازی برگزار شد، اهداف تهاجم را نابودسازی نیروی انسانی، زوال فرهنگی و تخریب اقتصادی برشمرد و دفاع در برابر این تهاجم را از نظر عقلی و نقلی واجب دانست.
وی افزود: در برابر هجوم ویروسی مثل دفاع زمینی دفاع لازم است. باید با مال و جان در برابر این ویروس جهاد کرد. هر کسی که توانایی مقابله با ویروس را دارد، باید به میدان بیاید.
حجتالاسلام والمسلمین طائب، از دیدگاه اسلام مقابله به مثل را در تهاجم زیستی بی معنا دانست و تصریح کرد: تهاجم زیستی حرام است؛ زیرا 1. هدفِ جهادِ فی سبیل الله با تهاجم آنها تفاوت دارد. تهاجم آنها برای نابودی حق است. 2. برای اسیرکردن انسانها در برابر اراده خودشان است. 3. تحمیل اراده خودشان به هر طریقی بر دیگران است.
وی ادامه داد: تهاجم در اسلام دفاعی است و به هر قیمتی نیست. دفاع ما فقط برای دفع مهاجم است بنابراین در مقابل مهاجم عمل میکند، ولو اینکه مهاجم در هجوم هیچ قانونی را رعایت نکند. بهعبارت دیگر، هجوم ما با هجوم او از حیث مورد هجوم تعریف نمیشود بلکه در حیطه مهاجم تعریف میشود.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمود ساخت بمب اتمی حرام است. چرا ساخت بمب اتم حرام است؟ چون اسراف است و ما حق استفاده نداریم چرا حق استفاده نداریم؟ چون بمب اتم اعتدا بر کسی است که بر ما اعتدایی نکرده. بمب اتم در خط مقدم استفاده نمیشود، بلکه در شهر انداخته میشود تا مردم شهر کشته شوند. همچنین آثار تشعشعات هستهای تا نسلها ادامه دارد، بهطوریکه بچههایی کور، کر یا بیمار به دنیا میآیند. در ژاپن هنوز آثار انفجار هستهای باقی است، پس استفاده از بمب اتم حرام است.
وی ادامه داد: عملیات زیستی هم شرایطی شبیه به حمله اتمی را دارد و استفاده از آن حرام است. در عملیات بیولوژیک عبور از خطوط بیمعناست چون وقتی کسی در منطقه به ویروس آلوده میشود به بیمارستان برده شده تا مداوا شود. وقتی به بیمارستان برود، کادر پزشکی آلوده میشوند. در ابتلا به کرونا، 110 پزشک در ایتالیا از دنیا رفتهاند. در ایران هم به همین صورت است.
حجتالاسلام والمسلمین طائب در ادامه مباحث خود، دفاع فرهنگی را مورد توجه قرار داد و یکی از اهداف دشمن در عملیات زیستی را فرهنگ مردم دانست و اذعان داشت: در مقابله با ویروس کرونا، محل دفاع بیمارستان و خط مقدم پزشکان و پرستاران هستند. مبتلایان به بیمارستان برده میشود و محل مداوا بیمارستان و مداوی پزشک است.
وی اضافه کرد: در حمله به فرهنگ مردم، مداوی و محل مداوا کجاست؟ یکی از اهداف تهاجم ویروسی تغییر فرهنگ و افسرده شدن مردم است. باید چه کسی با تغییر فرهنگ و افسردگی مقابله کند؟ علمای دین این وظیفه را به عهده دارند. مداوای فرهنگی در چه مکانهایی صورت میگیرد؟ مساجد.
این استاد حوزه گفت: در دفاع فرهنگی علما فرماندهان مبارزه هستند و مکان مبارزه مساجد است. در این زمان بر علما تکلیفی فراتر از وظایف پیشینشان نهاده شده است، چون هجوم اتفاق افتاده و برای مقابله با آن، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا از تغییر فرهنگی مردم جلوگیری شود. بنابراین امروز تمام علما در این جنگ سرباز خط مقدم هستند. هر کسی که میتواند خدمتی انجام دهد وظیفه دارد به میدان بیاید و اگر این کار را انجام ندهد در آخرت مؤاخذه میشود.
وی بیان داشت: اگر امروز پزشکی به میدان نیاید، گناه کبیره انجام داده چون فرار من الضعف کرده و از خط مقدم فرار کرده و فرار از خط مقدم از گناهان کبیره است. علمای ما نیز موظف هستند در این روزگار با ورود به میدان از افسردگی و تغییر فرهنگی جلوگیری کنند. اگر کسی امروز در خانه بنشیند و کاری انجام ندهد، فرار من الضعف است.
حجتالاسلام والمسلمین طائب یادآور شد: در جنگ تحمیلی، صدام قم را با موشک میزد. هدف صدام تعطیل کردن دروس حوزه بود. آیتالله شیخ جواد آقای تبریزی در حسینه ارگ درس خارج میگفت. ایشان در زمان موشکباران درسش را تعطیل نکرد. بعضی از شاگردان اعتراض کردند و ایشان جواب داد که ما باید ادامه بدهیم.
وی ادامه داد: درس ادامه داشت تا وقتی که موشک نزدیک حسینیه خورد، به گونهای شیشههای مسجد خورد شد و برق رفت و بلندگو از کار افتاد؛ گردوخاک مسجد را گرفت. ایشان کمی صبر کرد تا گردوخاک بخوابد. بعد فرمود: بمب اینجا نخورد، درس را ادامه میدهیم. وقتی درس تمام شد به ایشان گفتند که چرا درس را ادامه دادید، فرمود: صدام قم را میزند تا درسها تعطیل شود. امروز خط مقدمِ مبارزه من با صدام این است که درس را تعطیل نکنم. اگر من درس را تعطیل کنم، از میدان جنگ فرار کردهام و این گناه کبیره و فرار من الضعف است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز هجوم زیستی فراگیر شده تا دین و روان مردم را مورد هجوم قرار دهد. اگر کسی بتواند خدمتی کند ولی انجام ندهد، مانند کسی است که در هجوم صدام به قم، درس را تعطیل کرده و به بیان میزرا جواد آقای تبریزی فرار من الضعف است.
انتهای پیام/