استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

گزارش | نقش ستون پنجم دشمن در حمله بیولوژیکی

  • ۵۶۱

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، نقش ستون پنجم دشمن در قضیه کرونا را مسموم‌سازی فضای جامعه دانست و گفت: شخصی می‌گوید «متأسفانه ما مورد هجوم قرار گرفته‌ایم، تحریم هم دارد تشدید می‌شود». تکرار کلمه تحریم در این اوضاع به سود دشمن است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم روز چهارشنبه (27 فروردین سال 99) در سومین جلسه درس خارج جهاد و دفاع در بررسی موضوع «دفاع بیولوژیک»، نابودسازی نیروهای انسانی، ناتوان‌سازی انسان‌ها، ایجاد افسردگی همگانی، تغییر فرهنگِ شناختی مردم و ناتوان‌سازی اقتصادی را از اهداف این نوع نبرد برشمرد.

وی گفت: ضربه زدن بر نیروی انسانی، یعنی نیروی انسانی به دست ویروس کشته می‌شود. وقتی کشتار رخ می‌دهد نیرویی جلوی آن‌ها نمی‌ایستد. پس کشتار از سوی آن‌ها هدف‌گذاری می‌شود تا پیش از هر چیز افراد مدنظرشان را از پای در آورند. این افراد در برابر دشمن صاحب فکر، اندیشه، طرح، توان مدیریتی بالایی هستند. این افراد، هدف اول قرار می‌گیرند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: دوم، در تهاجم بیولوژیک اهداف دیگری هم تأمین می‌شود. برخلاف عملیات سخت، کشتار مردم به صورت گسترده مدنظر است. ناتوان‌سازی جسمی یکی از اهداف این ویروس است. آثار تضعیفی ویروس کرونا هنوز مشخص نشده است، اما محققین احتمال می‌دهند که ممکن است مبتلایان به ویروس کرونا تا آخر عمر دچار مشکلات تنفسی شوند. بعضی می‌گویند احتمال دارد مبتلایان عقیم شوند.

وی تصریح کرد: ما از اول انقلاب دیده بودیم که دشمن به دنبال این هدف است. در ابتدا با تأثیرگذاری بر بزرگان نظام طرح تنظیم خانواده را دنبال کردند تا جامعه خودبه‌خود پیر شود. خلاصه یکی از اهداف تهاجم زیستی کشتن افراد است، اگر ویروس نتوانند مردم را بکشد ناتوان شدنشان هدف خوبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، سومین هدف را اثرگذاری بر فرهنگ مردم برشمرد و گفت: این ویروس، از نظر روانی افسردگی به بار می‌آید. در تهاجم سخت، خاکریز درست می‌شود، پدافند آماده مقابله است، دشمن دیده می‌شود. ولی در عملیات بیولوژیک افسردگی به شدت در جامعه گسترش پیدا می‌کند چون افراد حتی در خانه‌هایشان خود را بی‌دفاع می‌بینند و شیوع بیماری در کوچه و خیابان به خوبی مشاهده می‌کنند. حتی پزشک و پرستار هم در امان نیستند.

وی اضافه کرد: حمله زیستی تغییر شناخت در جامعه به وجود می‌آورد. این ویروس اجتماعات را به هم زده و همه را در خانه‌ها حبس کرده است یعنی اجتماع را به تنهایی تبدیل می‌کند. در جامعه کلیسا، مسجد، کنیسه، سالن اجتماعات، حسینه، سینما و... بسته شده و همه افراد جامعه به فضای مجازی پناه برده‌اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اذعان کرد: دشمن فضای مجازی را در دست دارد و همه را در این فضا نگه‌ می‌دارد به طوری که اگر ویروس کرونا از بین ‌رود به دلیل وابستگی شدیدی که به وجود آمده شاید کسی میلی به حضور در اجتماعات نداشته باشد. دشمن اتاق فکرش را در فضای مجازی قرار داده است و تمام محصولاتش را در آنجا ارائه می‌دهد تا از این طریق مدیریت نوینی را اجرا کند و همه چیز را در اختیار گیرد. یکی از فرایندهای تهاجم زیستی می‌تواند همین مسئله باشد. بنابراین خطر فرهنگی بسیار بالایی وجود دارد که در درگیری سخت چنین خطری وجود نداشت.

وی بیان داشت: چهارمین هدف اینست که تأثیر اقتصادی این ویروس بسیار بالاست به طوری که صنعت تعطیل می‌شود. این مسئله بخشی از سیاست تهاجم ویروسی اوست، او با تهاجم ویروسی به فرهنگ و اقتصاد ما حمله کرده است. دشمن می‌خواهد اقتصاد، فرهنگ و جانمان را از بین ببرد و به حدی برساند که بر ما پیروز شود و دیگر ما نباشیم.

استاد حوزه عنوان کرد: اگر دشمن بتواند از نظر روانی افسردگی ایجاد کند و ما را از فرهنگمان جدا کند و آنچه می‌خواهد را در فضای مجازی القا کند، اهداف خود را پیش برده است. تهاجم فرهنگی می‌خواهد فرهنگ ما را به هم بزند و تحریم برای نابود کردن اقتصاد ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، نقش ستون پنجم دشمن در قضیه کرونا را مسموم‌سازی فضای جامعه دانست و گفت: شخصی می‌گوید «متأسفانه ما مورد هجوم قرار گرفته‌ایم، تحریم هم دارد تشدید می‌شود». تکرار کلمه تحریم در این اوضاع به سود دشمن است. تهاجم هماهنگِ دقیقی انجام شده که کوچکترین اشتباه به دشمن کمک می‌کند. همچنین تعطیلی مراکز علمی کشور از دیگر اهداف آن‌هاست. وقتی کشوری از نظر علمی نتواند متخصصین را رشد دهد، از نظر علمی عقب می‌افتد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، مقابله با تهاجم دشمن را عقلاً و شرعاً واجب برشمرد و تأکید کرد: در بحث عقلی، همه موجودات در برابر حمله دشمن از خودشان دفاع می‌کنند. از نظر شرعی نیز تمام آیات جهاد درباره این هجوم به کار می‌رود. البته در باب جهاد ابتدایی شبه اجماعی هست که این مسئله مربوط به زمان معصوم است، ولی در جهاد دفاعی اجماع هست که اختصاص به زمان معصوم ندارد، بلکه هرگاه دشمن حمله کند و اسلام و اقتصاد و فرهنگ مسلمانان به خطر بیفتد، و به آن تعرض شود، دفاع بر همگان واجب است.

وی ادامه داد: در حمله بیولوژیکی نخستین مرحله جلوگیری از کشته شدن و مرحله دوم جلوگیری از ابتلاست. مرحله اول یا مصداق دفاع این است که کاری انجام دهیم تا کسانی که مبتلا شدند کشته نشوند. این کار اولویت دفاع است. در این مسئله هر پزشکی با هر تخصصی، اگر توانمندی دفاع دارد، واجب است که بایستد و کمک کند. مرحله دوم، پرستاری از بیمار است. وقتی به مریض دارو داده می‌شود باید از او پرستاری شود، پس پرستاری واجب است. هر کسی که توانمندی پرستاری دارد، واجب است که به میدان بیاید.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی