استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

گفت‌وگو| سیاست صهیونیست‌ها در فتنه‌ی ۸۸

  • ۴۹۹

در حقیقت سیاست صهیونیست‌ها در فتنه‌ی ۸۸ این بود که اگر موفق به فروپاشی و نابودی جمهوری اسلامی نشدند، بتوانند ایران اسلامی را به کشورهای مختلف تجزیه کنند.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ که خسارت‌هایی را متوجه جمهوری اسلامی ساخت و البته با موفقیت همراه نشد، پروژه‌ای بود که طراحی بسیاری دقیقی داشت و گویی دشمنان ایرانِ اسلامی هم‌قسم شده بودند تا یک‌بار برای همیشه جمهوری اسلامی که سد محکمی در برابر استکبار جهانی شده را از میان بردارند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی به نوعی دشمن قسم‌خورده‌ی اسلام و جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، قطعاً نقش بسزایی در جریان فتنه‌ی ۸۸ ایفا کرد و لذا بررسی هدف این رژیم مسئله‌ی مهمی است.

به جهت بررسی نقش رژیم صهیونیستی و سیاست خصمانه‌ی این رژیم در جهت ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی در جریان فتنه‌ی ۸۸، گفت‌و‌گوی ویژه‌ای با «دکتر مجید صفاتاج»، کارشناس حوزه‌ی صهیونیسم و مسائل منطقه ترتیب داده است.

استاد به نظر شما نقش مستقیم و غیر مستقیم رژیم صهیونیستی در فتنه‌های تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصا فتنه سال ۸۸ را چگونه می‌توان تحلیل و تبیین کرد؟

بنیامین نتانیاهو در همان زمان یک دوره نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بود و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران را از طریق شبکه‌های تلویزیونی شکست می‌دهند. منظور او در حقیقت شبکه‌های ماهواره‌ای و به طورکلی رسانه‌های جدید بود. البته شبکه‌های اجتماعی به شکل فعلی در آن زمان فعال نبودند و امروزه این شبکه‌ها تأثیرگذاری زیادی داشته و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی، بنای کار خود را «اقدام در جهت فروپاشی نظام جمهوری اسلامی» قرار داده است. صهیونیست‌ها در حوزه‌ی نظامی و امنیتی عملاً موفقیتی به دست نیاوردند، و لذا سعی کردند راهبرد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را از طریق فعالیت در حوزه‌ی اجتماعی و به ویژه از طریق جنگ‌نرم و با طراحی و شبیه‌سازی انقلاب‌های مخملی در ایران پیش ببرند.

بدون شک یکی از عوامل پشت پرده‌ی فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ نیز رژیم صهیونیستی بود که مقامات و سیاستمداران این رژیم سعی‌کردند به واسطه‌ی همراهی منافقین، سلطنت‌طلبان وجریان‌های تکفیری و وهابیت، شعله‌ی فتنه را در ایران شعله‌ور کند و سپس پروژه‌ی تجزیه‌ی کشورمان را کلید بزنند.

در حقیقت سیاست صهیونیست‌ها در فتنه‌ی ۸۸ این بود که اگر موفق به فروپاشی و نابودی جمهوری اسلامی نشدند، بتوانند ایران اسلامی را به کشورهای مختلف تجزیه کنند. این مسئله بارها در مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی مطرح شده و لذا سیاست این رژیم در برابر جمهوری اسلامی تلاش برای «فروپاشی» و یا «تجزیه» است.

البته صهیونیست‌ها سیاست سومی را نیز دنبال می‌کردند که براساس آن قرار بود اگر هیچ یک از سناریوهای فروپاشی و تجزیه اجرای نشد، کشور را در حالت هرج و مرج و نا امنی نگاه دارند که البته این سیاست کینه‌ورزانه رژیم صهیونیستی نیز با موفقیت همراه نشد.

بنابراین رژیم صهیونیستی «مغز متفکر» و موتور محرک جریان‌های برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است. سیاست براندازی نیز همواره در سطح بین‌الملل با همکاری آمریکایی و اروپایی‌ها، در سطح منطقه با همکاری رژیم آل‌سعود و برخی رژیم‌های مرتجع عربی و همچنین با تلاش‌های عوامل داخلی نظیر سلطنت‌طلب‌ها و منافقین که به عبارتی عوامل اجرایی بوده و هستند، به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع:

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی