استاد مهدی طائب

پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب

گفت‌وگو| نگاهی به نفوذ یهودیان و صهیونیست‌ها در برزیل

  • ۶۱۵

برزیل را می‌توان حیات خلوت صهیونیست‌ها در جهان نامید؛ فاصله زیاد برزیل با کشورهای اسلامی موجب شده تا معارف کمتری به جامعه و مردم این کشور تزریق شود و صهیونیست‌ها با استفاده از این فرصت برزیل را تحت نفوذ و سلطه همه‌جانبه‌ی خود قرار داده‌اند.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد مهدی طائب؛ نفوذ صهیونیسم جهانی همانند زنبور انگلی در کشورها و مناطق مختلف از صدر تاریخ تاکنون جزء مباحث مهم تاریخی بوده است. در برهه‌های مختلف تاریخی غفلت از نگاه تبارشناسانه به نفوذ یهودیان در دربارهای مختلف منجر به شکست‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شده است.

یکی از مناطق بسیار مهم و استراتژیک برای یهودیان منطقه وسیعی است که شامل مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس می‌شود. برزیل به عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی همواره تحت نظر و نفوذ صهیونیسم جهانی بوده است، به جهت بررسی تاریخچه نفوذ صهیونیست‌ها در این منطقه و شرایط فعلی فعالیت‌های مافیای صهیونیستی در برزیل پایگاه صهیون پژوهی خیبر مصاحبه‌ای را با حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر حسنی از مبلغان مناطق یاد شده انجام داده است. متن این مصاحبه در ادامه تقدیم می‌گردد.

 

استاد به عنوان اولین سؤال مختصری از تاریخچه برزیل و نفوذ یهودیان به این مناطق را بیان کنید؛

موج اول مهاجرت یهودیان به برزیل به زمان جنگ پرتغالی‌ها و هلندی‌ها باز می‌گردد. در این جنگ، پرتغالی‌ها کاتولیک و هلندی‌ها پروتستان بودند. یهودی‌ها به سبب مصلحت‌اندیشی که داشتند از پرتغالی‌ها طرفداری و حمایت مالی کرده و موفق شدند هلندی‌ها را از برزیل اخراج کنند.

بنابراین یهودیان به همراه مهاجرین پرتغالی از سال ۱۵۰۰م به بعد وارد برزیل شدند. اغلب این یهودیان از نژاد یهودیان سفاردی بودند و اکثریت آنان در شهرهای «ریودوژانیرو» و «سائوپائولو» ساکن شده و ساخت کنیسه را آغاز کردند. اولین کنیسه‌ یهودیان در سال ۱۶۳۶م و در شمال شرق برزیل ساخته شد. آمارها نشان می‌دهد تعداد کنیسه‌های یهودیان در برزیل به ۴۰ عدد می‌رسد. علاوه بر کنیسه‌ها و مکان‌های مذهبی، رستوران‌هایی مخصوص یهودیان در برزیل وجود دارد.

بیمارستان‌های بسیار مجهزی نیز در برزیل وجود دارند که متعلق به یهودیان هستند. یکی از این بیمارستان‌ها «اینشتین» نام دارد که واقع در شهر سائوپائولو می‌باشد. مجهز بودن این بیمارستان به قدری است که «ژائیر بولسونارو»[۱] رئیس‌جمهور فعلی برزیل پس از زخمی شدن در جریان انتخابات در این بیمارستان مورد مداوا قرار گرفت.

موج دوم مهاجرت یهودیان به برزیل پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. اغلب یهودیان مهاجر در این موج اهل روسیه و لهستان بودند. آخرین آمارهای جهانی جمعیت برزیل را ۲۰۹ میلیون نفر اعلام می‌کنند که از این جمعیت ۴۰۰هزار نفر یهودی هستند.

 

در شرایط فعلی نفوذ یهودیان به برزیل تا چه حدی می‌باشد؟ آیا می‌توان از برزیل به عنوان حیات خلوت یهودیان یاد کرد؟

«بولسونارو» رئیس‌جمهور فعلی برزیل یک میسحی بنیادگرا است و شدیداٌ نسبت به صهیونیست‌ها ارادت دارد. ژائیر بولسونارو پس از ماجرای انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف قصد داشت سفارت برزیل در اراضی اشغالی را به بیت‌المقدس منتقل کند. اما تهدیدات کشورهای اسلامی مبنی بر عدم خرید گوشت از برزیل باعث شد تا بولسونارو از تصمیم خود عقب‌نشینی کند. به طور کلی باید گفت دولت و رئیس‌جمهور برزیل شدیداً طرفدار صهیونیست‌ها و اسرائیل هستند.

در برزیل با رفتارهای یهودستیزانه شدیداً برخورد می‌شود؛ طبق قانون رسمی این کشور، چنانچه فردی فعالیت یا سخنرانی بر ضدیهودیت و ضدصهیونیسم داشته باشد به ۵ سال زندان محکوم خواهد شد. یهودیان مستقر در برزیل در همه‌ی عرصه‌ها صاحب نفوذ هستند و هیچگونه محدودیتی نسبت به آن‌ها اعمال نمی‌شود. در بعد سیاسی رئیس‌جمهور این کشور شدیداً نیست به یهودیان اراتمند است. عرصه‌ی اقتصادی برزیل هم تحت نفوذ بسیاری از یهودیان است.

برزیل همچنین در عرصه نظامی رابطه بسیار زیادی با صهیونیست‌ها دارد و این کشور پنجمین خریدار تسلیحات از رژیم صهیونیستی است. ورزش فوتبال در کشور برزیل طرفداران بسیاری دارد و تقریباٌ همه مردم این کشور نسبت به آن احساس و نگاه مثبتی دارند. یهودیان در این عرصه نیز نفوذ کرده‌اند و با تیم‌ها و با بدنه‌ی فوتبال برزیل در ارتباط هستند.

 

با توجه به این موضوع که در شرایط فعلی جهان رسانه یکی از ابزارهای مهم برای نفوذ صهیونیسم جهانی در مجامع مختلف است، صهیونیست‌ها در برزیل تا چه حدی به وسیله این ابزار نفوذ داشته‌اند؟

عرصه‌ی رسانه‌ای برزیل نیز به طور کامل تحت انحصار چند خانواده یهودی است. شبکه‌ی «گلوبو»[۲] از جمله‌ی این شبکه‌ها است که توسط «مارینو روبرتو»[۳]، روزنامه‌نگار یهودی به وجود آمد. این شبکه هم‌اکنون ۳۸% از بازار رسانه‌ای برزیل را به خود اختصاص داده است.

شبکه‌ی «رِدِ رکورد»[۴] به همراه شریک رسانه‌ای خود ۱۶% از بازار رسانه‌ای برزیل را مشترکاً در اختیار دارند و تحت مدیریت یهودیان هستند. سومین شبکه قدرتمند برزیل «SBT»[۵] نام دارد که توسط یک یهودی معروف به نام «سیویلیو سانتوس»[۶] هدایت می‌شود و ۱۳% از بازار رسانه‌ای برزیل را در اختیار دارد.

شبکه‌ی «RBS» واقع در ایالت «ریو گرانده جنوبی»[۷] دیگر رسانه‌ی صهیونیستی است که توسط خانواده «سیروتسکی»[۸] اداره می‌شود. بنابراین بیش از ۷۰% از رسانه‌های برزیل را دو یهودی و یک کشیش مسیحی «اوانجلیست» که شدید ضد اسلام و طرفدار یهودیت است اداره می‌کنند.

یهودیان مستقر در برزیل علاوه بر فضای رسانه‌ای این کشور، بر فضای مطبوعات نیز تسلط ویژه‌ای دارند. روزنامه «فولیا د سائوپائولو»[۹] روزنامه‌ای بسیار مشهور است که توسط یهودیان اداره می‌شود. نفوذ یهودیان در فضای رسانه، مطبوعات مکتوب و تلویزیون برزیل بسیار آزادانه انجام گرفته است. برزیل کشوری است که یهودیان در آن کاملاً احساس آزادی می‌کنند و با محدودیتی مواجه نیستند.

مدتی پیش یک دانش‌آموز برزیلی هم‌کلاسی‌های خود را در مدرسه به رگبار گلوله بست و تعدادی را به قتل رساند. رسانه‌های صوتی و تصویری وابسته به یهودیان و صهیونیست‌ها سریعاً انگشت اتهام را به سوی مسلمانان نشانه رفتند و تفکر اسلامی را پشت‌پرده‌ی این حرکت معرفی کردند. اما مدتی بعد پلیس برزیل تحقیقات خود را به سرانجام رساند و اعلام کرد این دانش‌آموز هیچگونه ارتباطی با مسلمانان نداشته است.

بنابراین رسانه‌های یهودی برزیل هرگونه اتفاقی که منجر به قتل یا حادثه خشنی شود را به مسلمانان نسبت می‌دهند و بابت انتشار اینگونه اخبار کذب مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند. شبکه‌های مجازی «واتس‌اَپ» و «فیسبوک» در برزیل طرفدار و فعالیت بسیار زیادی دارند. سرعت اینترنت در این کشور بسیار بالا است و تقریباً همه مردم برزیل امور خود را از طرق این شبکه‌ها پیگیری می‌کنند. از بین این دو شبکه نیز واتس‌اَپ کاربران بیشتری را به خود اختصاص داده است.

 

در رابطه با نفوذ یهودیان در عرصه‌های مختلف دیگر توضیح دهید.

عرصه بانک و اقتصاد هم از جمله عرصه‌هایی است که یهودیان مستقر در برزیل شدیداً در آن فعال هستند. برای مثال شرکت خدمات مالی و بانکی «صفرا»[۱۰] از نظر منابع مالی یکی از مهم‌ترین و سرمایه‌دارترین شرکت‌های خدمات مالی برزیل و جهان به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۱۹۵۵م توسط «یوسف صفرا»[۱۱] و «ادموند یعقوب صفرا»[۱۲] که از یهودیان خاورمیانه بودند تأسیس شد.

دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران در طول مدتی که در این سمت حضور داشتند به برزیل سفر کردند. اما قبل از حضور ایشان در برزیل، «شیمون پرز» به آرژانتین و سپس برزیل سفر کرد و ضمن تحت‌الشعاع قراردادن سفر رئیس‌جمهور ایران، سخنرانی‌های تندی برعلیه جمهوری اسلامی انجام داد.

 

به نظر جنابعالی چه راهکارهایی را می‌توان برای مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها در برزیل ارائه داد؟

برای خنثی کردن نفوذ جریان‌های صهیونیستی در برزیل می‌توان از این ۴ راهکار استفاده کرد: شبکه «هیسپان تی‌وی»[۱۳] رسانه‌ای ایرانی و اسپانیایی‌زبان است که در کشورهایی که به این زبان صحبت می‌کنند فعالیت است. اما برای تأثیرگذاری در برزیل نیازمند یک رسانه‌ی پرتغالی‌زبان هستیم که به واسطه آن فعالیت و عملکرد رسانه‌های صهیونیستی را خنثی کنیم.

به واسطه نفوذ مبلغین اسلامی که با فضای برزیل و زبان پرتغالی آشنا باشند می‌توان مباحث اسلامی را در برزیل مطرح و با جریان نفوذ صهیونیست‌ها در این کشور مقابله کرد. بسیاری از دانشجویان برزیلی آمادگی آشنایی با معارف حقیقی اسلام را دارند و از این امر استقبال می‌کنند؛ متأسفانه خراب‌کاری رسانه‌های صهیونیستی و معرفی داعش و تکفیری‌ها به عنوان مسلمانان اصیل باعث شده تا کار تبلیغ در برزیل کمی سخت شود. با این حال اما مبلغین با پاکسازی ذهنی مردم برزیل از تحریفات اسلام می‌توانند برزیلی‌های بسیاری را به اسلام جذب کنند و حتی زمینه‌ساز شیعه شدن آنان شوند.

دولت‌مردان جمهوری اسلامی نیز می‌توانند در مقابله با جریان نفوذ صهیونیست‌ها در برزیل مؤثر ظاهر شوند. برای مثال برگزاری نمایشگاه به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان و با موضوعاتی نظیر صنایع‌دستی ایران و فعالیتی مفید است که می‌تواند از سوی سفارت ایران در برزیل پیگیری شود. این امر موجب می‌شود ایران‌هرسی و اسلام‌هراسی حاکم بر برزیل که ساخته‌ی جریان‌های یهودی در این کشور است از بین برود. دعوت از روشنفکران و نخبگان برزیلی برای حضور و سخنرانی در همایش‌ها و سمینارهایی که در ایران برگزار می‌شوند راهکار دیگری است که موجب آشنایی جامعه برزیل با اسلام و ایران می‌شود.

 

جمع بندی و نتیجه گیری بفرمایید.

برزیل را می‌توان حیات خلوت صهیونیست‌ها در جهان نامید؛ فاصله زیاد برزیل با کشورهای اسلامی موجب شده تا معارف کمتری به جامعه و مردم این کشور تزریق شود و صهیونیست‌ها با استفاده از این فرصت برزیل را تحت نفوذ و سلطه همه‌جانبه‌ی خود قرار داده‌اند.

فضای سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و مجازی برزیل تا حد زیادی تحت سلطه یهودیان هستند و همین مسئله موجب شده تا فضای این کشور رنگ و بویی ضداسلامی به خود بگیرد. به طور کلی فضای برزیل تحت کنترل صهیونیست‌ها است و این افراد در حال پیش‌بردن اهداف و برنامه‌های خود هستند. چنانچه جمهوری اسلامی بخواهد با نفوذ این جریان قدرتمند باید از طریق تعامل با مردم برزیل وارد عمل شود. تعامل با مردم این کشور نیز از طریق تأسیس یک رسانه و شبکه پرتغالی‌زبان و اعزام مبلغین اسلامی به برزیل قابل انجام است.

انتهای پیام/

 

پی نوشت:

[۱]. Jair Bolsonaro

[۲].Rede Globo

[۳].Roberto Marino

[۴]. Rede Record

[۵].Sistema Brasileiro de Televisão

[۶].Silvio Santos

[۷]. Rio Grande do Sul

[۸]. Sirotsky

[۹]. Folha de S.Paulo

[۱۰].Banco Safra

[۱۱].Joseph Safra

[۱۲].Edmond J. Safra

[۱۳]. HispanTV

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی